E-Ticaret de yaptığım hata

'Vaka Analizleri' forumunda baygenc tarafından 8 Aralık 2014 tarihinde açılan konu

  1. baygenc

    baygenc Kayıtlı Kullanıcı

    Adsense gelirli bir kaç site sahibiyim hitleri de iyi sitelerim 3-5 bişey bırakıyor işte kazanç var abi hitlerde tamam işte backlink alır adwords, facebook reklam yapar hatta kendi sitelerimden de birer banner cıkarırım bu siteye dedim.. site de burada..işte fikir oluştu ne yapsak ki diye düşündüm iç giyim her taraf da var iç giyim sitesi yapalım rekabete bakalım 3-5 site bu piyasa da başı çekiyo neyse bunların üstüne nasıl geçeriz proje yavaş yavaş oluşuyo her neyse bi yandan site bi yandan toptancı bi yandan kargo şirketi, ee bi de maliyeye çakmayalım diye şahıs şirketi oluşturduk (tema yakışıklı-içerik özgün-haberler ekleniyor-telefon no 850'li-) yani site içeriği oluşturduk iç giyim denildiğin de akla tango :) gelir gecelik kıyafetleri gelir ekledik ürünleri reklam- görüntülü reklam yok-merhants yok iyi de en çok buralardan kullanıcı çekeriz dedik hamile-lohusa pijama ekledik..bi de anne bebek çanta-bebek arabaları iyice karıştırık ne ile yola çıktı ne oldu.

    Tamam abi toparlarız dediysek de olmuyo bayagı yorucu kısma geldik reklam veriyoruz toptancı tak 2 lira fiyat artıyor tak site de fiyatı artırmak zorunda kalıyo zaten yeni siteyiz kampanya yapalım yüksek fiyat vermeyelim dedik. ee kar da da bişey bırakmayınca heves meves kalmıyo..hee bir kaç moda, kadın, sağlık (hamile-lohusa pijamaları) için backlink, tanıtım yazısı aldık. Adwords, Facebook reklamları da hazırlandı beklemedeyiz. 1-2-3 oldu tamam iyi gidiyo, iyi gidiyo da 2 aydır 3-5 satış oldu da reklama da o kadar para verdik. Bu arada adsense gelirli olan siteler boşlandı. gelir düştü. Telefonlara bile ben bakıyorum buyrun müşteri hizmetleri ben :p gecemiz gündüzümüz belli bile değil.

    Sonuç mu ? hüsra muhasebe gidilir iflas bayrağı çekilir. Öğrencisin kardeşim ne işin var e-ticaret le bi de bitirme projesini bu konudan aldık :) "proje halledilir" de olan o kadar paraya emeğe oldu. Halen bir kaç sipariş geliyo hoş onlar da toptancının elinde olmuyo :)

    Arkadaşlar sizlere önerim e-ticaret işine girerken tek ürün-yada en fazla 50 ürün ile girin haa benim zamanım bol ilgilenirim derseniz amenna bir hepsiburada'ya rakip olun. Yapmak istediğiniz işi aşmayın ürünleri sınırlı bırakın sezonluk ürünle sınırlı kalın ürünleriniz sınırlı olsun giren kullanıcıya doyurucu bilgiler verin. Güvenilir olduğunuzu hissetsin..Aklıma geldikçe daha fazla yoruma belirtirim..Hatam varsa affola
     
    Karrizima ve okursan bunu beğendi.
  2. okursan

    okursan Kayıtlı Kullanıcı

    Geçmiş olsun, hepsi bir tecrübe işte :)
     
  3. oalatumur

    oalatumur Kayıtlı Kullanıcı

    tek urun ya da az sayılı urune gırmek bızler gıbı ınsanlar ıcın ıdaal.ben 2500 urunluk hedıye sıtesı ısıne gırdım, 2 yıl mucadele gettım geçen aylarda kapanış verdım :D kalabalık bır ekıp bıle olsa urun sayısı 100'u geçerce sapıtmaya calısyorsun

    sanada geçmıs olsun, umarım sonrakı tecrubelerın boyle olmaz
     
  4. serdar41

    serdar41 Kayıtlı Kullanıcı

    e-ticaret olayını iyiden iyiye etraflıca konuşsak ve tarışsak sanırım çok yol katederiz. Ben de bi içerik sağlayıcı vasıtasıyla girdik hayırlısıyla bi tecrübemiz olur diye. Bakalım ya yüzümüze gözümüze bulaştırırız yada bişeyle kazanırız. Digital ürünlerden sonra biraz zor gelyor fiziksel ürün satışı:) Bu işin içinde olan arkadaşları da bekleriz değerli paylaşımları için.
     
    okursan bunu beğendi.
  5. EmeNaTioNaL

    EmeNaTioNaL Kayıtlı Kullanıcı

    Üzüldüm kötü olmuş :) E-Ticaret olayını bende düşünüyorum 2 ürün üzerinden örneğin aklıma gelen hep tayt ile çanta oluyor satışı iyi güzel baya takip ediyorum. Fakat ben bu işe girersem toptancıyla uğraşmam o şekilde. Toptancıdan mallarıma bi sermaye bağlarım kendime ait bir yerde saklarım oradaki ürünlerin stoğunu siteye yansıtırım. Veya hali hazırda bir dükkan/mağaza ile anlaşırız mallara para vermem %20 komisyon alırım ürün başına. Zaten onlinemagaza mıdır nedir tam hatırlamıyorum hiç bir gider yapmadan sadece sistemin parasını ödeyerek e-ticaret siteni kuruyorsun onların adamları geliyor senin sitene ne satmak istiyorsan o hizmetle alakalı tüm ürünleri ekliyor müşteri hizmetleri olarak kendileri telefona çıkıyor herhangi bir problemde kendileri uğraşıyor sen ise senin olmayan tüm ürünleri satıp ürün başına %10 kar elde ediyorsun makul bence :)) Çok iyi araştırma yapmak lazım bir işe başlamadan önce. Hep kötüsünü düşünmeli, tereddütlü ilerlemeli. Sonrasında kendi sitenlede kalmayacaksın zaten n11 gittigidiyor gibi sitelerle anlaşarak ürünlerini orada da tanıtıp sattıracaksın. Satışlar arttıkça iş hacmin geliştikçe büyük firmalarada girme şansın artar örneğin markafoni sitesinde herkes yer alamaz yer alanların aylık ciroları 1 trilyonu bulabiliyor. Markafoninin günlük 2 milyon kullanıcı var gerisini sen düşün. E-Ticaret çok uğraş ister, hemde çok. Aslında çok uğraş istiyor diyorum ama şöyle bir bakınca, günlük 30 40 tl adwords verip günde 20 30 ürün satan adamlar var çevremde, ilginç.. Yolunu bulmak gerek kısacası..
     
    Karrizima bunu beğendi.
  6. saxx

    saxx Kayıtlı Kullanıcı

    bence kesinlikle kaybettiğiniz birşey yok. bu tecrübe sonraki işlerinizde daha sistematik ve düzenli hareket etmenizi sağlayacaktır
     
  7. yasaronal

    yasaronal Kayıtlı Kullanıcı

    Geçmiş olsun. Benimde bir e-ticaret girişimim var. Fakat niş bir sektörde kendine yer edinmek ve satış gerçekleştirmek gerçekten çok zor. Çok fazla para harcadım. Halen harcamaktayım... Bence bu işi başlarda adwords ve gittigidiyor ile götürmek gerekiyor...
     
  8. ardasn

    ardasn Kayıtlı Kullanıcı

    Moda ile ilgili kıyafet, çanta vb. satışı yapıyorsanız güçlü bir instagram sayfası oluşturmanızı öneririm. SEO'ya büyük paralar yatırıp her gün sıralama takip etmektense, kullancılara bunun gibi sosyal platformlardan ulaşmanız ve satış yapmanız çok daha kolay olacaktır.
     
    okursan bunu beğendi.
  9. baygenc

    baygenc Kayıtlı Kullanıcı

    Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..İnstagram hesabı oluşturuldu biz kısa zamanda para kaldırmanın peşindeydik hem okul hem iş olmadı da tecrübe oldu neler yapılması gerek neler yapılmaması gerek onları öğrenmiş oldukç

    Öncelikli olarak değerli yorumunuz için teşekkür ederim... N11, sahibinden, gg hesapları oluşturup magazalar açıldı ürünlerin bir kısmı girildi satış için beklenildi orada da güven puanı sanırım düşük olduğu için kullanıcı pek de alıuşveriş yapmadı e-kitap alınıp yükseltilebilir di fakat kısa yoldan kazanç ve cepten fazla ücretin çıkmamasını sağlamaktı. Hazır sistemlere gelince pek de güvenmedil işte platinmarketir vs vs 1500 lira para kısıtlı ürün, sunucu onlar da herhangi bir yerini değiştirmek istesen +ücret, hitim arttı sunucu değiştirelim +ücret, biz de opencart kurup bir kaç tema bakıp kendi sunucumuz da işe koyulduk
     
  10. okursan

    okursan Kayıtlı Kullanıcı

    Sitesi vs olmadan sadece instagram üzerinden yurtdışından getirilmiş ünlü markaların kopyalarını, kendi el işi ürünlerini vb. satan bir sürü bayanlar var. Tıkır tıkır da para basıyorlar gibi görünüyor :) İncelemek lazım.
     
    Karrizima bunu beğendi.
  11. Karrizima

    Karrizima Kayıtlı Kullanıcı

    Hani hayaller ve hayatlar diye capsler varya o hesap bizde hayallerimize değil de hayatlarımıza göre başlamalıyız e ticarete bence. Biz pazarcılık yaptık babamla 4-5 yıl. O işe babam başlarken emekliydi ve evi zaten geçiniyordu. Bu şekilde olmasına rağmen hiçbir krediye vs ye girmeden 8-10 kazakla satışa pazara çıkmaya başladık. Gel zaman git zaman 4 metre tezgah, çadır vs sabit yerler oluştu. Sonra sağlık nedenleriyle bıraktı babam ama diyeceğim şu. Önce küçük başlayıp olursa yavaştan büyütmek lazım.
    @EmeNaTioNaL ında değindiği gibi alıp evine koyacaksın aga stoğu. Siteye de son bilmemkaç çakmak yazıp satacaksın. Bu şekilde yavaşatan büyütmek lazım.

    Önemli not: Bana göre bu işin tutması için oradan gelecek paraya ihtiyacımız olmamalı. Yoksa olmuyor bende farklı bir iş denedim krediler, kiralar vs derken patladık gitti.

    Ayrıca süslü cümleler, bol vaadler hep korkutur beni inatla girmem o işlere. Mesela diyorsunuz ya baktım çanta çok satılıyor çanta satalım. Yok hacı ben çanta satmam, girmem öyle karmaşaya. En az ne satılıyo onu satayım bi sonra bakarım çantaya.
    Bide internetteki siteniz bizden, binlerce ürün, herşeyi yapıyoruz siz satıyosunuz falan. oh ne kadar kolay bayılalım 1500tlyi sonra kalalım ortalıkta sipsivri :)
     
    okursan bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş